De Kleine Wereldouders

De Kleine Wereldouders zorgen er mee voor dat de school een plaats is waar ook ouders zich thuis voelen. Ze hebben er plezier, maken vrienden en beslissen mee over het schoolbeleid.

Wat doen De Kleine Wereldouders?

• Vergaderingen
    Je kan hier als ouder terecht met ideeën of vragen. Je kan meehelpen bij het plannen van fijne activiteiten.

• De koffieochtend
    Elke tweede woensdag van de maand ben je welkom om een kopje koffie of thee te drinken op de speelplaats. Dit koffiemoment loopt van 8.30u tot 10u. Het is een gezellige gelegenheid om andere ouders en de school te leren kennen.

• Het oudercafé of het ouderkraam
    Tijdens ouderavonden en feesten zorgen de ouders vaak voor drankjes, pannenkoeken, chocomelk,... Hulp is altijd welkom!

• Lichtmarkt/speelgoedmarkt
    In december organiseert de school een sfeervolle kerstmarkt. De ouders zorgen voor een pannenkoekenkraam en een tweedehands speelgoedmarkt in de polyvalente zaal.

• Gezondebroodjesweek
    In de lente wordt de school omgetoverd tot een echte broodjeszaak. Een week lang kunnen kinderen én iedereen die dat wil een gezond lunchpakket bestellen. De ouders snijden, smeren, beleggen en rijden ook rond met bestellingen.

• Quiz
    Ondertussen is de quiz een traditie. Ploegen van ouders, leerkrachten en vrienden nemen het tegen elkaar op.

• De Wondere Pluim
    Deze schrijfwedstrijd voor kinderen is in onze school ontstaan. De verhalen van de kinderen worden gelezen door een jury van ouders. Meer informatie vind je op de website.

• Thema-avonden voor ouders
    De oudervereniging organiseert één keer per jaar een avond rond een actueel thema. Onderwerpen zijn bijvoorbeeld ‘Je kind motiveren’ of ‘Cyberpesten’.

• Lentepoets
    Een tijdje geleden werd onze speelplaats volledig vernieuwd door een actieve groep ouders. Om dit mooi te onderhouden organiseren we elk jaar een lentepoets.

Wat gebeurt er met de inkomsten?

De inkomsten van al deze en nog meer activiteiten gaan helemaal naar de school.
Er worden ook inkomsten verzameld via Trooper. Wanneer u online aankopen doet, kan u via Trooper.be/wereldouders gaan en de school sponsoren zonder voor uzelf een extra meerkost te hebben.

Meer dan 600 webshops nemen hieraan deel:
Hier vind je onze Trooper

De inkomsten gebruiken we onder andere voor:

• duurzame aankopen
  • verbindende sociale activiteiten
  • traditie: het afscheidsfeest voor de laatstejaars, papapannenkoekendag ...

De oudervereniging: praktisch

De ouders vergaderen steeds ‘s avonds. Iedereen is welkom tijdens deze vergaderingen! Een ander moment om een praatje te slaan met ouders is het koffiemoment. Zo leer je op een toegankelijke manier andere ouders kennen.

Heb je vragen of suggesties? Mail dan naar dewereldouders@gmail.com.